http://www.account-bg.info/balansi/

Форуми

Сайт за счетоводство, данъци и осигуряване :: Форуми :: Форум за счетоводство, данъци и осигуряване :: Данъци
 
<< Предишна тема | Следваща тема >>
доходи от наем
Започване на нова тема
Редактори:account-bg.info
Автор Отговор
питащ
пт апр 16 2010, 06:38 Цитирай
Гост
пенсионер има доход от наем на недвижимо имущество, трябва да подаде декларация с необходимото приложение, въпроса ми е: ще приспада ли някакви нормативно признати разходи? и ако са няколко собственика, всеки декларира неговата част от наема и си подава декларация, нали?
Най-отгоре
Иван Минков
пт апр 16 2010, 06:44 Цитирай
Регистриран потребител #1581
Регистриран: вт фев 02 2010, 11:23
съобщения: 4082
Ако собствениците на имота отдаден под наем са няколко, то всеки декларира частта от наема, пропорционална на дела му в собствеността по нотариален акт.

При доходите от наем се признават 10% нормативно признати разходи, с които се намалява получената сума преди да се изчисли данъка
Най-отгоре
Анонимен
чт яну 20 2011, 05:53 Цитирай
Гост
Имам доход от наем 500лв. Имам и ТЕЛК 52%. Как ще ми се изчисли данъка
Най-отгоре
Иван Минков
чт яну 20 2011, 06:23 Цитирай
Регистриран потребител #1581
Регистриран: вт фев 02 2010, 11:23
съобщения: 4082
Зависи дали имате други доходи. Ако нямате други доходи, няма да ви се удържа данък. Ако има други доходи, ще трябва да ви се удържа данък, когато общия ви доход от началото на годината надхвърли сумата от 7920 лв.
Най-отгоре
AQ
чт яну 20 2011, 06:27 Цитирай
Регистриран потребител #1200
Регистриран: пт окт 16 2009, 12:11
съобщения: 119
Значи,ако ф-ма е сключила договор за наем с този пенсионер и той няма други доходи през годината, не би трябвало да се плаща от наемателя и този авансов данък,така ли е?
Най-отгоре
Иван Минков
чт яну 20 2011, 06:31 Цитирай
Регистриран потребител #1581
Регистриран: вт фев 02 2010, 11:23
съобщения: 4082
Така е да. Разгледайте самата сметка за изплатени суми. Там в жълтото поле си има една декларация, в която лицето декларира, че е с група инвалидност и даже е пояснено точно до колко лева доход няма да дължи данък.
Най-отгоре
Анонимен
чт апр 07 2011, 08:53 Цитирай
Гост
Не съм сигурна дали тук трябва да задам въпроса си.Казусът е следният:Юридическо лице отдава под наем апартамент на друго юридическо лице.Въпросният наемодател е с постоянно местопребиваване в чужбина.Трябва ли да се попълва данъчна декларация в края на годината и ако да, какъв е минимума на необлагаемата сума,както и процента ,ако тя е надвишена?
Най-отгоре
Анонимен
чт апр 07 2011, 09:11 Цитирай
Гост
Много интервсно как юридическото лице ще е постоянно в чужбина. Нещо не сте наясно какво питате.
А необлагаеми суми няма - всичко се облага с данък.
Най-отгоре
Анонимен
чт апр 07 2011, 09:25 Цитирай
Гост
вместо физическо съм написала юридическо :) .май не съм наблягала на икономиката.Видях за въпросният пенсионер,че има необлагаем минимум.И затова ми е интересно какъв процент трябва да плати лице,пребиваващо в чуждбина,което няма други доходи,освен съответния наем в България .Или това минава по новия закон за 10% от сумата,която се заплаща от наемателя?
Най-отгоре
Анонимен
чт апр 07 2011, 09:51 Цитирай
Гост
Ако наемодателя е физическо лице то авансовия данък се внася от фирмата, като в зависимост от това дали лицето е местно или живее в чужбина данъка се внася по различен начин. В някои случаи се подава и декларация в НАП - въобще ми се струва, че имате нужда от сериозна консултация.
Най-отгоре
Анонимен
чт апр 07 2011, 10:01 Цитирай
Гост
Благодаря ви.Просто всичко в България ми е малко каша.Непременно ще се консултирам със специалист.
Най-отгоре
SNEJKA
пт апр 08 2011, 01:51 Цитирай
Регистриран потребител #397
Регистриран: нд яну 18 2009, 07:18
съобщения: 73
ЕТ заплаща наем на ЕООД, което издава фактура. ЕТ трябва ли да внася ав. данък наем в този случай
Най-отгоре
Анонимен
пт апр 08 2011, 02:03 Цитирай
Гост
Не. Не трябва да внася никакъв авансов данък.
Най-отгоре
Анонимен
пн окт 08 2018, 01:36 Цитирай
Гост
Ще имам наем от 550лв.Имам Телк над 50%.Трябва ли да се регистрирам в общината?Трябва ли авансово да плащам нещо и после да ми го приспадат?
Най-отгоре
Анонимен
пн окт 08 2018, 02:46 Цитирай
Гост
Анонимен написа ...

Ще имам наем от 550лв.Имам Телк над 50%.Трябва ли да се регистрирам в общината?Трябва ли авансово да плащам нещо и после да ми го приспадат?


Най-отгоре

Бърз отговор:

 

  Започване на нова тема

Иди:     Най-отгоре

Публикувайте тази тема: rss 0.92 Публикувайте тази тема: rss 2.0 Публикувайте тази тема: RDF
Powered by e107 Forum System
Гласувате за нашия сайт в мрежата на Google +1
Custom Search
 

Здравей

Потребител:

Парола:


Помни ме

[ ]
[ ]
 
Описание на счетоводните сметки
411...

Чрез сметка 411 се отчитат вземанията на предприятията по продажби на активи или извършване на услуги. Аналитичното отчитане към...


792 Приходи от глоби и...

Чрез сметка 792 се отчитат начислените суми от глоби, неустойки, вреди и други подобни. Сметка 792 се дебитира при нейното приключване...


202 Продуктивни и работни...

Чрез сметка 202 се отчитат продуктивните животни от основните стада, както и животните, използвани за работна сила. Като инвентарен обект...


609 Други...

Чрез сметка 609 се отчитат всички разходи, които не се отнасят по друга сметка от групата, като: разходи за служебни пътувания и...


Към списъка с всички статии
Време за изпълнение:0.1082 сек.,0.0398 от тях за заявки.БД заявки:36. Сървър памет:2,794kb