Здравейте, Удобно ли е да ме посъветвате как да постъпя: Имам договор с Агенцията по заетостта. На двама от работниците ми поемат минимална работна заплата и осигуровка. За ноември и декември 2013 г. ще получа парите може би февруари 2014 г. Аз мисля, че трябва да начисля поне този приход. Например: 498/705 и после 705/123, защото ще получа парите през 2014, но те касаят 2013 г. Правилно ли е? Не съм имала такъв случай досега. Ако направя начислението по този начин, трябва ли да го описвам някъде в годишната декларация? Все пак реалното плащане ще бъде 2014 г.
Зависи от това дали сте отчели и разхода за тези заплати - ако сте отчели разхода, то следва да отчетете и финнасирането като приход, ако не сте отчели разхода (според мен неправилно) то не следва да отчитате и прихода от финансирането - ако сте на първия вариант - не следва да посочвате нещо в год. декларация, ако сте на втория вариант - коригирайте го до първия.
Здравейте, благодаря Ви, че се отзовахте. Аз съм осчетоводила вече разходите в сметки 604 /за заплатата/ и 605 /за осигуровката/. Значи само 498/705, 705/123 за 2013 г. и когато получа парите през 2014 г. - 503/498...така ли?
И съответно след тези контировки тези субсидии се облагат и с данък, така ли? Интересува ме това, а и в годишната декларация не виждам някъде да е посочено, че не се облагат.
Практически не се облагат, защото вие веднъж сте ги отчели като приход и вторипът сте отчели като разход платените с тях заплати, т.е. приход - разход = 0